Prečo sa stať vegánom?

Prečo sa stať vegánom?

 

1. Znížite dopyt po utrpení a nieste už objednávateľom smrti zvierat

Týmto spôsobom života neubližujete zvieratám. Zvieratá, ktoré sú súčasťou mäsového priemyslu sú zavraždené a často sa nedožijú ani dospelosti, aj keď by sa mohli dožiť ďaleko ďaleko vyššieho veku. Mliečny priemysel zvieratá zotročuje, odlučuje teliatka od ich matiek, čo je sprevádzané nárekom a častokrát silným bučaním, či útekmi, čo sa zabezpečuje reťazou. Kravy sa opäť a opäť umelo oplodňujú, sú neustále zatvorené a ich telá sa stávaju strojom pre naše nízke pudy ako chuť, aj keď človek má na výber a nepotrebuje pre svoj úplne zdravý život nič živočísne. Vaječný priemysel je obrovský kolos smrti, vyliahnuté kohútiky sú okamžite usmrcované plynom. Vajce nieje odpad prírody, sliepka opätovne skonzumuje neoplodnené vajíčko a tak získava dôležité látky späť do tela, čo sa považuje za dvojité trávenie. Namiesto toho dostanú zmäsku a hormóny pre vyššiu produkciu, či staré zvyšky jedál. Na domáckych farmách sa zvieratá majú možno o niečo lepšie, to však nemení nič na fakte že sa nejedná o nič iné ako otroctvo a parazitovanie na ich telách. Svine sú inteligentnejšie zvieratá ako psy a v prírode nabehajú denne desiatky kilometrov, čo im je odoprené. V stajniach ich telá trpia. Je dokázané, že všetky tieto zvieratá, aj na domáckych farmách, trpia depresiami a strachom z neslobody a z uzatvorených, tmavých a neprirodzených priestorov. A to ešte stále nehovoríme o väčšine prípadov, kde sa so zvieratami naozaj zaobchádza veľmi zle kopancami, či nehumánnym zabíjanim, kde sa zvieratá, nežiadúce samce, či samičky opakovane omračujú tupými predmetmi, strihajú zobáky, či trestajú neposlušnosť zviazovaním. Zvieratá sa transportujú cez celú európu v strašných podmienkach, kde do seba narážajú, sú dehydrované a často to neprežijú.

 

2. Znížite riziko rakoviny

Vegánstvo znižuje riziko určitých typov rakoviny. Rakovina hrubého čreva je u vegánov len veľmi vzácna.

Tým, že vegáni majú väčší príjem vitamínov A, C a E, znižuje sa u nich riziko rakovinových ochorení až o 40 % oproti zvyšku populácie. Ďalšie odkazy a štúdie potvrdzujúce tieto fakty.

 

3. Eliminujete zlý cholesterol

 Vegánska strava redukuje cholesterol. Eliminuje zlý cholesterol. Tým, že vylúčite jedlo zo zvierat, vylúčite aj zlý cholesterol zo svojho jedálnička. Ďalšie odkazy a štúdie potvrdzujúce tieto fakty.

 

4. Vyhnete sa antibiotikám

 Vďaka vegánstvu sa vyhýbate antibiotikám. Antibiotiká sú takmer vždy podávané zvieratám (neorganicky) kŕmením, čo v ľudskom organizme vedie k odolnosti voči baktériám. Mnoho z antibiotík, ktoré sa podávajú na liečbu ľudských infekcií, je používaných aj pri kŕmení zvierat. Z toho vyplýva, že konzumáciou týchto zvierat zapríčiňujete vlastnú odolnosť voči antibiotikám. Ďalšie odkazy a štúdie potvrdzujúce tieto fakty.

 

5. Prijímate zdravé bielkoviny

 Konzumujete správne bielkoviny. Priemerný človek zje trikrát viac bielkovín, ako je nevyhnutné pre zdravú stravu a väčšina z nich je z červeného mäsa. Získavanie bielkovín zo strukovín a obilnín je omnoho zdravšie a znižuje riziko osteoporózy. Konzumovanie vegánskej stravy poskytuje Vášmu telu mnoho esenciálnych živín, vápnika a bielkovín. Ďalšie odkazy a štúdie potvrdzujúce tieto fakty.

 

6. Vyhnete sa Alzheimerovej chorobe

 Výrazne znižuje riziko Alzheimerovej choroby. Konzumenti mäsa trpia Alzheimerovou chorobou 2x častejšie ako vegáni.

 

7. Spevníte si kosti

 Nižší stupeň osteoporózy a zlomenín kostí. Zdravie kostí súvisí s vyváženým príjmom bielkovín, adekvátnym príjmom vápnika, vyžaduje mnoho draslíka a málo sodíka. So zdravou vegánskou stravou si nastavíte všetky tieto štyri body ako perfektný scenár na prevenciu osteoporózy. Vegánska strava je bohatšia strava na vápnik ako nepr. mliečna strava. Napr. sézam obsahuje takmer raz toľko vápnika ako syr. Ďalšie odkazy a štúdie potvrdzujúce tieto fakty.

 

8. Znížite svoju chorobnosť

 Vegánstvo poskytuje prevenciu a taktiež dokáže zvrátiť od 70 % do 80 % existujúcich symptomatických chorôb.

 

9. Znížite si krvný tlak

 Vegánstvo znižuje Váš krvný tlak, čo sa prejaví už po pár týždňoch vegánstva. Ďalšie odkazy a štúdie potvrdzujúce tieto fakty.

 

10. Nedostanete cukrovku

 Vegáni majú veľmi zriedkavo cukrovku. Ďalšie odkazy a štúdie potvrdzujúce tieto fakty.

 

11. Predĺžite si život o 10 rokov a zdravie v starobe

Žijete dlhšie. Vegáni žijú štatisticky o 6 až 10 rokov dlhšie. Na svete je veľké množstvo starých vegánov, nad 90 rokov. Loreen Dinwiddie (108 rokov), Catherine Hagel (114 rokov – druhý najstarší človek v USA). Ďalšie odkazy a štúdie potvrdzujúce tieto fakty.

 

12. Zvýšite si energiu a výkon, koniec únave

 Vegánska strava neprináša poobedňajšiu únavu, je nezaťažujúca a pri správnom zložení rovnako zasycujúca, vhodná aj pre vrcholových športovcov, či ťažko fyzicky pracujúcich. Vegáni sú tak výkonnejší a majú jasnejšiu a nezaťaženú myseľ. Aj preto je medzi vegánmi veľa slávnych športovcov ale aj vedcov. Vedeli o tom aj slávni vedci: Isaac Newton, Thomas Edison, Nikola Tesla, Charles Darwin, Leonardo da Vinci a mnoho ďalších.

 

13. Znížite riziko srdcového ochorenia

Vegánstvo redukuje riziko srdcových chorôb a infarkty u vegánov sú vzácne.

Riziko srdcových chorôb (zabijak číslo 1 v Amerike!) sa u vegánov znižuje až o 57 %. Ak ste vegán, riziko vzniku je výrazne redukované.  Ďalšie odkazy a štúdie potvrdzujúce tieto fakty.

 

14. Váha vášho tela sa znormalizuje

 Pomáha udržiavať si zdravú hmotnosť. Zdravý úbytok hmotnosti je typickým výsledkom rozumnej vegánskej stravy, keďže konzumácia vegánskych jedál vylučuje mnoho nezdravých pokrmov, ktoré stoja za problémami s telesnou váhou. Až 33 % Američanov je obéznych, zatiaľ čo podiel obezity u vegánov tvorí len 2 %. Nebojte sa, vgánska strava je bohatá na živiny omnoho viac ako strava bežného jedáka mäsa a určite neschudnete až nezdravo. Vaša váha sa zastaví na príjemnej hodnote pre vás ale aj pre príjemný pohľad na vás.

 

15. Neprijímate toľko Toxínov

 Znížite príjem toxínov. Mäso obsahuje zvyšky pesticídov, ktoré sa v mäse hromadia zo všetkých plodín, antibiotiká, hormóny a toxíny produkované stresom.

 

16. Nedrancujete pôdu

Výrazne menej drancujete pôdu. Prekvapujúco až 20 vegánov môže žiť z tej istej časti pôdy ako 1 konzument mäsa, pretože na vykŕmenie zvierat počas ich života je nutných oveľa viac rastlín, než by ste tie rastliny zjedli priamo Vy.

 

17. Neplytváte zdrojmi pitnej vody

Výrazne znižujete spotrebu vody na minimum. Na výrobu 0.45 kg obilia je potrebných len 92 litrov vody, na výrobu 0.45kg mäsa je potrebných 94  500 litrov vody!

 

18. Neotrávite sa jedlom

 Redukujete potenciálnu otravu jedlom, pretože až 80 % otráv jedlom je zapríčinených infikovaným mäsom, či vajciami.

 

19. Neprijímate cudzie hormóny

 Zdravšie hormóny. Konzumáciou zvierat, ktorým boli podávané hormóny na urýchlenie rastu (akceptované praktiky v mäsovom priemysle), sa tieto hormóny dostávajú aj do Vašich tiel. Nielenže to môže narušiť hormonálnu rovnováhu organizmu, ale niektoré z nich spôsobujú aj rast tumoru v ľudskom tele.

 

20. Nebudete mať nezdravú pubertu

 Primeraná puberta. Od roku 1950 sa dievčatá dostávajú do puberty v priemere o 4 – 7 rokov skôr a počet chlapčenských spermií sa znížil o 25 – 50 % kvôli hormónom obsiahnutým v mäse a mliečnych produktoch.

 

21. Nepodporujete otroctvo zvierat

Znížite dopyt po živočíšnych produktoch a tak príde výrobcom menej objednávok. Napr. v Izraeli je to už 20%, v Nemecku o 9% znížený dopyt práve vďaka vegánom a vegetariánom. Funguje to! Ak ste už vegetarián, vedzte, že spôsobujete väčšie utrpenie konzumáciou mlieka ako konzumáciou mäsa. Kravy, ktoré po komplikovanom pôrode už nemôžu otehotnieť posielajú na bitúnok. Ak sa narodí maličký býček, trochu ho vykŕmia a pošlú ho na bitúnok. Zabránia mu pohyb, pretože len tak má mäkkšie mäso. Teliatka oddeľujú od matiek a neraz sa stáva, že matka bučí za svojim mláďatkom aj niekoľko dní. Neraz sa stáva, že teliatko utečie hľadať svoju mamu, čo končí priviazaním. Už 30 rokov je nad slnko jasné cez stovky štúdií, že mlieko nieje vhodné pre dospelých ľudí, obsahuje mnoho látok napr. na tvorbu rohov a kopýt, ktoré tvoria v ľudskom tele dispalanc. Po vyhliahnutí kuriatok kohútikov ich okamžite usmrcujú plynom. To ste vedeli? Je to tak.

 

22. Príjmete omnoho menej pesticídov

 Podporujete zdravší ekosystém. Nitráty a pesticídy používané na rast plodín určených na kŕmenie dobytka končia v našich riekach a značne ovplyvňujú mikroprostredie a ekosystém. Pripomíname že až 20 vegánov môže žiť z tej istej časti pôdy ako 1 konzument mäsa, pretože na vykŕmenie zvierat počas ich života je nutných oveľa viac rastlín, než by ste tie rastliny zjedli priamo Vy.

 

23. Výrazne znižujete emisie

 Znižuje globálne otepľovanie. 1 300 000 000 dobytku vo svete emituje 60 000 000 ton metánu za rok (metán je skleníkový plyn zapríčiňujúci globálne otepľovanie) a milióny ton toxických výparov z prepravy pri živočíšnej výrobe. Ak chcete čistejší vzduch, je efektívnejšie nejesť mäso ako ísť na bicykli.

 

24. Chránite dažďové pralesy

 Chránite dažďové lesy. Ak sa bude pokračovať vo výrube stromov kvôli zmene prostredia na pastviny, pri súčasnom trende nezostane v Amerike o 50 rokov ani jeden les.

25. Šetríte peniaze

 Ušetríte. Cena mäsa a živočíšnych produktov bude narastať pre čoraz drahšiu vodu, pôdohospodárstvo, lieky a choroby. Získanou energiou budete výkonnejší a nie slabší. Jasnejšou mysľou toho dokážete viac v práci, aj v podnikaní. Svoje o tom vedia slávni podnikatelia: Bill Ford (Ford), Biz Stone (Twitter), Gulu Lalvani (Telekom), Michael Eisner (Walt Disney).

 

26. Získate ďalší význam vášho života

 Váš život naberie ďalší zmysel. Tým, že si začnete vážiť každý život, zmení sa Vaše myslenie a vzťah k životu. Vašim vegánskym životným štýlom nebudete trpieť pocitom zbytočnosti. Svojou disciplínou robíte tento svet krajší, s menším utrpením a neprispievate na poškodzovanie ekosystému. Tieto pocity a myšlienky sa pretavia do sebavedomia voči sebe a po čase obdiv aj vášho inteligentného okolia voči vášmu obetavému a zasadovému postoju.

Chcem byť informovaná/ý o vegánskom dianí:
informacie o veganstve
[newsletter_form]

Leave a Reply